2015. november 6.

Secretly Greatly

Sziasztok!

Egy dél-koreai filmet hoztam most nektek. A magyar fordítása Titokban, Délen lett, bár nem tudom ez hogy jött én inkább simán úgy fordítottam volna, hogy Titokban, vagy esetleg Nagy titokban, na de mindegy nem hiszem, hogy a cím érdekelne bárkit is. Szóval térjünk is át a történetre, színészekre és a véleményemre. :)

Színészek: 

Kim Soo-Hyun - Won Ryu-Hwan / Bang Dong-Gu
Park Ki-Woong - Lee Hae-Rang
Lee Hyun-Woo - Ri Hae-Jin
Son Hyun-Joo - Kim Tae-Won
Kim Sung-Kyun - Seo Soo-Hyuk


Történet: 

Won Ryu-Hwan egy elit észak-koreai alakulat kiváló katonája, akit kémként Dél-Koreába küldenek. Egy lepusztultabb külvárosi részen lakik már két éve, a helyi bolondot megjátszva, Bang Dong-Gut, és várja a parancsot, ami nem akar jönni. Aztán egyszer csak megjelenik egyszerre két másik kém is. Lee Hae-Rang, ugyanazon elit alakulat tagja rockzenészt alakít, míg a fiatal 16 éves Ri Hae-Jin, aki felnéz egykori parancsnokára Ryu-Hwanra cserediákot.
Ryu-Hwan nem tudja hova tenni a dolgot, nem kap feladatot, de küldenek két újabb kémet. Aztán minden délen lévő kém megkapja az északiak parancsát, ami ellen a három fiú végül fellázad. Erről nem is igazán beszélnék többet, mert nem akarok spoilerezni.

Véleményem:

Hát én már az előzetes alapján tudtam, ezt meg kell néznem és egyáltalán nem bántam meg. 
A színészek alakítása nekem nagyon tetszett. Aránylag hitelesen sikerült is átadni szerintem azt a viselkedést, gondolkodásmódot, amit egy Észak-Koreában kiképzett gyerektől elvárnánk. De itt igen azt írtam aránylag, méghozzá szántszándékkal, ugyanis néhol nekem nem tűnt teljes mértékűnek, bár lehet nincs igazam, egyszerűen az olvasottak alapján kicsit durvább, szélsőségesebb dolgokra tudok gondolni. Ennek ellenére főleg a fiatal Ri Hae-Jinnen cselekedetei jól ki lettek találva. 
Az is különösen tetszett, ahogy Ryu-Hwan megszerette a lakosokat, akiket mi is kicsit megismerhettünk ezáltal, és mindegyik rávilágított valamire, amin el lehet gondolkozni is akár. Szóval karakterek terén nekem most nem is jut eszembe egy sem, akibe bele tudnék kötni valamilyen komolyabb indokkal.
A film maga egy vígjátékként indult, rengeteg vicces jelenettel. aztán ahogy végre kibontakozott átmentünk akcióba, és végül drámába. Egyszóval majdnem minden van ebben a filmben. Személy szerint, amilyen jót nevettem az elején, olyan nagy sírásban törtem ki a végén. (Itt hozzátenném, hogy képes vagyok sok mindenen sírni, szóval ne kezdjetek el ebből következtetéseket levonni, hogy miért bőgtem!) Ahol szintén el lehet gondolkozni, az egyes karakterek viselkedésén, a kimondottakon.
A befejezése is rendben volt teljesen, lezárt, érzelmekkel teli, bennem nem hagyott hiányérzetet, vagy kérdéseket. Ami nagy szó, mert a koreai sorozatok többsége elég rosszul van befejezve, bár most hogy leírtam ezt a mondatot, pont elgondolkoztam, és igaz pár dél-koreai filmet láttam csak még, de ezeknek egész jól meg voltak csinálva a lezárásai, szóval lehet csak a sorozatoknál nem fektetnek bele eleget.
Amit pedig még így a végére hozzátennék az az, hogy a harci jelenetek sem tűntek műnek, aminek én szintén mindig örülök, mert bizony nem egy félre siklott alakítással találkoztam már.
Mást nem is tudom mit mondhatnék, mert amiket leírnék még, azok enyhén spoileresek lennének, szóval inkább abbahagyom itt.

Összegezve pedig, mindenkinek tudom ajánlani, főképp ha szereti a dél-koreai filmeket, sorozatokat, de azoknak is akik nem néztek még ilyen filmet. Ugyanis mint mondtam humor, izgalom, dráma mind megtalálhatók benne. Nálam 10/10 pontot bezsebel. 

Mindenkinek jó szórakozást, aki esetleg kedved kapott hozzá, és hozzászólásban nyugodtan leírhatjátok a saját véleményeteket róla!


Bye,
Cathy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése