2021. március 8.

Kedvenc koreai sorozataim

Sziasztok!

  Azzal kezdeném először, hogy imádom a koreai sorozatokat és filmeket, de azért elég válogatós is vagyok, főleg az előbbinél. Ennek az oka, hogy azért vannak hibák, vagy számomra zavaró jellemzők a koreai iparban. Valamint annyira nem vagyok oda a szimpla tömény romantikus sztorikért. Ehelyett keresem a jó történeteket, az izgalmasabbakat, onnantól persze jöhet a romantikus szál is bele, ha a többi megvan.
  De nem is húzom tovább a szót, jöjjön a TOP listám.


1. Healer
Cselekmény:
  Seo Jung Hoo „éjszakai futárként” dolgozik és Healer néven ismert. Bizonyos dolgok kivételével mindenfajta megbízást teljesít. Viszont az egyik munkája után gyilkosággal vádolják meg. Természetesen megkezdi a kutakodást az igazság kiderítése érdekében.
  Emellett pedig Kim Moon Ho, a híres riporter is megbízza pár feladattal, melynek során megismerkedik Chae Young Shinnel, aki egy internetes újságíró.
  Persze mondani se kell, hogy a szálak összeérnek valamilyen szinten, amit Healer fel is fedez elég hamar, így már csak ki kell deríteni mindent, még azt is, ami a múltban történt egy jóbaráti társasággal.
(20 rész)

Véleményem:
  Ez az a sorozat, amit már szerintem minimum ötször láttam, de még mindig meg tudnám úgy nézni, hogy a rész végén csak nyomnám a következőt rögtön. Ezzel szerintem el is mondtam, mennyire imádom.
  Persze jön a fontos kérdés, hogy miért? Viszont válaszolni nem egyszerű rá, de megpróbálom összeszedni a lehetséges okokat.
  Ami számomra talán a legfontosabb, hogy nem untat, mindig történik valami - vagy izgalmas vagy vicces vagy romantikus vagy szívfájdító dolog. Ráadásul pont a tökéletes mértékben húzza előtted a mézesmadzagot.
  A szerelmi szál is jó. A főszereplő lány nem viselkedik prűd kislányként, nem is ájul el és sipítozik mindenért. Életszerűen viselkednek egymással. (Jó persze azt nem nézve, hogy az életben lehet nem esnénk bele egy titkos férfiba, akit még látni se láttunk stb.)
  Na meg persze ott van Ji Chang Wook (Healer), van olyan lány/nő, aki nem olvad el tőle? Tudom, persze van. Viszont nagyon jól játssza a szerepét.
  A karakterek is szépen ki vannak dolgozva, ahogy a történet is.
  Mást annyira nem is tudnék írni. Biztos vannak hibái is, de engem annyira sikerült magával ragadnia, hogy észre se veszem őket. Ráadásul tökéletesen le van zárva.


2. Moon lovers: Scarlet Heart Ryeo
Cselekmény:
  Go Ha Jin a történetünk főszereplője a jelenkorban él, azonban a napfogyatkozás alatt a múltba kerül, a középkori Korjo királyságba, egy fiatal lány Hae Soo testébe, aki a király egyik menyének a rokona, és a palotában lakik velük.
  A kezdeti kétségbeesés után megpróbál beilleszkedni és persze rájönni, miként mehetne haza. Megismerkedik a király többi gyerekével is (7 fia és 1 lánya van), a többséggel elég jó viszonyba kerülve.
  Valamint hazatér az udvarba a „száműzött” Wang So, a király 4. fia, akitől mindenki fél, kivéve a jelenkorból jött lány.
  Természetesen, ahol ennyi fivér van, ott többen is pályáznak a trónra, ami el is indítja az ármánykodásokat.
(20 rész)

Véleményem:
  Szintén nem tudok rosszat mondani erről a sorozatról se. Végig nevettem, bőgtem, izgultam, de egy percet se unatkoztam, vagy bosszankodtam valamilyen hibáján.
  Az elején -, habár ott is elindulnak már a háttérben a dolgok -, nagyon mulatságos, ahogy a 21. századi lány megpróbál az akkori korba beilleszkedni. Aztán persze komolyabbra fordulnak a dolgok, a karakterek is változnak, fejlődnek ki ilyen, ki olyan irányba, amik szépen fel vannak építve.
  Szerelmi szálból is kapunk bőven, de egyik se erőltetett.
  Nem is tudom, mi mást írhatnék, amivel nem spoilerezek el semmit.
  A hangulata, a zenéi, a történet mind magával ragadó. Annak ellenére, hogy 20 részes, nekem olyan érzésem van, mintha kétszerannyi lenne. Ezt jó értelemben értem, mert annyira sok minden történik.
  A sorozat itt is szépen le van zárva.


3. Kill me, heal me
Cselekmény:
  Van egy gazdag csebol örökösünk, Cha Do Hyun, akinél egy gyerekkori trauma miatt disszociatív személyiségzavar alakult ki, azaz 7 személyisége is van. A legfőbb Shin Se Gi, aki elég bajkeverő tud lenni, át akarja venni a teljes irányítást, hogy csak ő legyen. De van még depressziós, öngyilkos hajlamú fiú, hisztis tinilány, horgászatért és bombákért rajongó idősebb férfi énje is többek között.
  Összetalálkozik Oh Ri Jinnel, aki pszichiáterrezidensként dolgozik és megindul kettejük kapcsolata. A nő megpróbál segíteni Do Hyunnak kibogozni a múltját és leküzdeni a betegségét. A férfi többi énje nem könnyíti meg a dolgát, ráadásul Se Gi magának akarja megszerezni Ri Jint.
(20 rész)

Véleményem:
  Röviden, imádnivaló egy sorozat szerintem. Do Hyun különböző énjei remekül megszínesítik az egész történetet. Viszont amit talán fontos megjegyezni, hogy mindegyik énnek kiderül a végére, hogy ki miért is jött létre, tehát nem véletlenszerűen lettek kitalálva, bármiféle ok nélkül.
  Persze a sztori szomorú is, ha belegondolunk, hogy a két főszereplőnk azért küzd, hogy csak Do Hyun maradjon, miközben megszerettetik velünk a többieket is. Én például személy szerint teljesen Se Gi párti vagyok.
  Sok minden más most nem jut eszembe, de bátran ajánlom, mert ez is egy érzelmi hullámvasútra visz, ahogy a következő, 4. sorozat még inkább.


4. Come back Mister
Cselekmény:
  Kim Young Soo egy teljesen átlagos férfi. A feleségével, kislányukkal és édesapjával él. A Sunjin áruház egyik részlegének osztályvezetője, rengeteget túlórázik, így alig tud a családjával lenni. Az egyik ilyen hosszú nap után balesetet szenved, lezuhan a tetőről, miközben a magasban lógó plakátot akarja visszarakni a helyére. A cég öngyilkosságként jelenti be a történteket.
  Han Gi Tak, az egykori gengszter most éttermet vezet. Egyik nap meglátogatja Song Yi Yeon -, akibe nagyon régóta szerelmes, de útjaik már jó ideje szétvált -, hogy segítségét kérje, mert meg akarja szerezni a kisfia felügyeleti jogát a volt férjétől, aki nem mellesleg a Sunjin áruház elnöke. Végül segít a nőnek, de a dolgok nem jól alakulnak és egy autóbalesetben életét veszti ő is.
  Két főhősünk a túlvilágon találkoznak, ahol aztán sikerül elintézniük, hogy visszatérjenek, befejezetlen ügyeik miatt. Young Soo egy nagyon helyes fiatalember, Hae Joon testében, Gi Tak pedig egy gyönyörű fiatal nő, Hong Nan testében tér vissza. Természetesen csak egy adott időt kapnak és mellé szabályokat is, amiket ha megszegnek az súlyos következményt von maga után.
(16 rész)

Véleményem:
  Egy nagyon jó tanulsága van ennek a sorozatnak, mégpedig maga az, hogy rámutat, mire kéne odafigyelnünk az életben. Elvégre sose tudhatjuk mikor fog bármi rossz történni, ami után már nem tudjuk megtenni azt, amit pedig meg akartunk, meg kellett volna, de nem szakítottunk rá időt.
  A történetünk ebből a szempontból szomorú, főleg hogy azt is tudjuk, nem lehet teljes happy end a vége, hiszen a főszereplőink „halottak”. Viszont már ha belegondolunk abba, milyen testekben tértek vissza, egyből sejthetjük, hogy a humor adott lesz. Ami tényleg igaz, nagyon jó körítéssel adják át a történetet.
  Én igazából ezzel a sorozattal először vicces vidókban találkoztam, és annyira megtetszett, hogy egyből rákerestem és elkezdtem nézni, nem is olvastam róla el semmit. Mondani se kell, az első részben csak pislogtam, hogy a vicces jelenetek két résztvevőjét egyáltalán nem mutatják. Még el is gondolkoztam, hogy jó sorozatot nézek-e. Aztán kiderült mennyire keserédes is ez a sztori, de személy szerint ezt egyáltalán nem bántam, sőt imádtam elejétől a végéig. Hol jót nevettem, hol a könnyeimet törölgettem, de unatkozás itt sem volt.


5. City Hunter
Cselekmény:
  Egy Észak-Korea által elkövetett merénylet után, öt dél-koreai tisztviselő úgy dönt, hogy megtorolják az incidenst és egy 21 fős csoportot küldenek Észak-Koreába. Ennek a csapatnak a tagja a két jóbarát Lee Jin Pyo és Park Moo Yol.
  Elvégzik a rájuk bízott feladatot, azonban a tengeralattjáróból, amivel hazamentek volna, tüzet nyitnak rájuk, mert a tisztviselők időközben megváltoztatták a döntésüket és nem akarták, hogy kiderüljön, ők álltak a háttérben.
  Moo Yol megvédi Jin Pyot, aki így egyedüli túlélője lesz az eseménynek. A férfi bosszút esküszik, amihez barátja újszülött fiát, Yun Seongot is elrabolja édesanyjától. A fiút harcra tanítja és majd csak később árulja el neki az igazságot.
  Yun Seong City Hunterré válik, hogy segítsen nevelőapja bosszúhadjáratában, ami az 5 áruló ember ellen van. A Kék Házba megy dolgozni, ahol Kim Na Na testőrként dolgozik. Itt alakul ki a kapcsolatuk.
(20 rész)

Véleményem:
  Mondhatni ez indította el nálam a koreai sorozatok imádatát. Láttam előtte a tévében a Palota ékkövét és a Királyi ház titkait is, de a City Hunter volt az első, amit eredeti nyelven néztem meg és utána jött a többi is lavinaként utána.
  A történet nem új, mert egy japán manga alapján van, amiről olvastam olyat, hogy valaki az eredetit jobban is szereti. Én személy szerint nem ismerem, így nincs viszonyítási alapom, de a koreai verzió nagyon bejött, pár nap alatt le is daráltam a 20 részt.
  Egy izgalmas sorozatot kapunk. Ahogy haladunk a listában előre úgy válnak egyre bonyolultabbá a küzdelmek az igazságért, hogy aztán elérkezzünk a legkegyetlenebb bosszúig. Szóval az akcióval, harcjelenetekkel nincs bajom.
  Ellenben a romantikus szállal már jobban. Lehetett volna több, vagy legalábbis nem ilyen szűzies. Mert bevallom ki tud kicsit akasztani, amikor ott van a bőven 20 felett járó női főszereplőnk, akinek még egy csók se jutott az életben, aztán megtörténik végre, de az egész csak egy szájra nyomott puszi egy percig körbeforgatott kamerával. Na jó befejeztem, de remélem vannak, akik egyetértenek velem. Igaz?
  Viccet félrerakva én szeretem a pörgőssége miatt. Valamint gyengéim az álca mögé bújt karakterekről szóló történetek. Lásd a Healert, ami mondjuk felülmúlta a City Huntert.
  Zárásként a végével én nem igazán vagyok megelégedve, sőt számomra van ? is a legvégén, úgyhogy szívesen megvitatom bárkivel, ha ő is hasonlóan érez, vagy ha csak szimplán akar róla beszélni.


6. Descendants of the Sun
Cselekmény:
  Yoo Shi Jin egy dél-koreai különleges egységnek a kapitánya. Kang Mo Yeon pedig egy doktor. A kórházban találkoznak először, ahol egyből kialakul a vonzalom. Elkezdenek randevúzni, azonban rájönnek, hogy nem egyezik az életképük. Míg a férfi katonaként öl is, addig a nő minden életet próbál megmenteni, így nem tudja elfogadni a helyzetet, így elválnak útjaik.
  Azonban hónapokkal később egy nézeteltérés miatt Mo Yeon annak az önkéntes csapatnak válik tagjává, akik Urukba utaznak. Ahol mint kiderül Shi Jin egységével kell együtt lenniük.
  Kapcsolatuk újra elkezd kibontakozni, miközben különféle helyzetekkel kell megküzdeniük.
(16 rész)

Véleményem:
  Egy teljesen szerethető sorozat, remek karakterekkel. Még a szerelmi szál is teljesen rendben van és élethű. Bár nekem a kedvenc párosom Dae Young és Myeong Joo.
  Van benne izgalom is bőven, viszont van pár bosszantó, realitásnak eléggé ellentmondó szitu, amiket itt nem tudtak elnyomni mással, hogy ne vegyem észre. Mondjuk inkább csak nevettem rajtuk nem idegeskedtem.
  Hirtelen nem is jut eszembe sok más róla, szerintem elég híres lett, amikor megjelent, úgyhogy lehet a legtöbben látták is már.


  Ez volt hát a TOP 6 sorozat, amit bátran tudok ajánlani mindenkinek! Ha pedig kedvet kaptál valamelyikhez és utána szeretnéd megosztani a véleményedet, vagy beszélni róla, vagy már alapból láttad is, írj nyugodtan hozzászólást.
  Tervezek még ilyen posztot, amikben hozok még pár olyat, amik szintén tetszettek, mégha nem is ennyire. Valamint filmekről is akarok ugyanígy.

  Köszönöm, hogy elolvastad nézz vissza máskor is, ha tetszett!

Bye,
Cathy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése